סרטן – איך מבטחים את זה ?  

חברות הביטוח בישראל מאפשרות לקבל מענה פיצוי והחזרים במקרה של גילוי המחלה

מחלת הסרטן היא אחד מגורמי הסיכון עיקריים לתמותה בארץ ובעולם. מדובר למעשה במחלה שנובעת משינויים ומוטציות בתאי הגוף, ולכן כל סוג סרטן הוא בעל מאפיינים ייחודיים על פי התא ממנו צמח, ובהתאם לשינויים הייחודיים אותם הוא עבר. ביטוח בריאות יכול לסייע רבות בהתמודדות עם מחלת הסרטן, ולהוריד חלק ניכר מהנטל הפיננסי על המשפחה, ומהדאגות של החולה לפגיעה בעתיד המשפחה.

 

 לבדיקת כיסוי קיים עם מומחה פנסיוני לחצו כאן

 

סוגי הסרטן הנפוצים בישראל

מחלת הסרטן אינה פורצת לפתע פתאום. גם אם הגילוי של המחלה לוקח זמן רב, מדובר בתהליך התפשטות איטי וממושך, עד שתא אשר עובר שינויים קלים שגורמים לו להתרבות, הופך לגידול ממאיר שניתן לחוש ושיש לו השפעה פיזית ממשית. בכל גיל יש סוגים אחרים נפוצים של סרטן, אך באופן כללי גידולים ממאירים הם שכיחים יותר ככל שהאדם מזדקן, מאחר ולתאים יש יותר זמן לצבור מוטציות ב-DNA. בישראל, אצל גברים סרטן ריאות הוא הנפוץ ביותר, בשל זיהום האוויר, עישון סיגריות וחשיפה לגז ראדון. בנוסף נפוצים גידולי הערמונית, אך חלקם הגדול אינו בעל השפעה קלינית ממשית. אצל נשים בישראל נפוץ סרטן השד, עקב מוטציות נפוצות באוכלוסייה היהודית, ושיעורי סרטן הריאות גם הם הולכים וגדלים עם הגידול בשיעור הנשים המעשנות. גידולי מעי גס וכמובן סרטן העור נפוצים גם הם.

 

חשיבות הבדיקות המתקדמות

הטיפול בסרטן משתנה על פי סוג הגידול הממאיר. חלק גדול מהסובלים מהמחלה יבריאו ממנה לחלוטין, ויוכלו לחזור לשגרת חיים מלאה. אחרים ייאלצו להסתגל לחיים בצל המחלה, ויבלו שנים ארוכות בטיפולים שנועדו להאריך את חייהם. אחד הפרמטרים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על אחוזי ההצלחה של הטיפול, הוא השלב בו הגידול התגלה. לשם כך, יש צורך לעיתים קרובות בבדיקות מתקדמות, כמו ממוגרפיה קבועה, בדיקת קולונוסקופיה, ולאחר שהגידול התגלה – PET CT. לאחר שהתגלה הגידול, יש לעיתים צורך בבדיקות מתקדמות יותר, אשר נועדו להבין לעומק את הפרופיל הגנטי של הסרטן הספציפי, במטרה להתאים לו את הטיפול הטוב ביותר. חלק גדול מהבדיקות הללו מסובסד על ידי סל הבריאות, אך חלקן כרוך בהשתתפות עצמית או בהפעלת ביטוח בריאות פרטי.

 

רפואה מותאמת אישית

בעבר, בידי האונקולוגים היה סל מוגבל של כלים כנגד מחלת הסרטן. הטיפולים הכימותרפיים אינם ספציפיים לרקמת הגידול, ויש להם השפעה סיסטמית הרסנית על כל תא בגוף אשר נוהג להתחלק. כך, הטיפול הכימותרפי גורם לפגיעה ממשית במח העצם ובתאי מערכת העיכול, מה שמוביל לכאבים, אי נוחות וירידה במשקל. היום, חברות התרופות החלו לשווק תרופות ביולוגיות, אשר נועדו להתאים אישית למטופל ולגידול הספציפי ממנו הוא סובל. תרופות אלו כוללות בין השאר אימון של מערכת החיסון לתקיפת הגידול, בתהליך יקר במיוחד אשר עושה שימוש במנגנוני הגנה טבעיים של הגוף. תרופות אחרות תוקפות חלבונים ספציפיים של הגידול הסרטני. חלק מהטיפולים הללו מסובסדים במסגרת סל הבריאות, אך אחרים דורשים השתתפות עצמית בסכומי כסף אדירים.

 

עזרה בבית וטיפול פליאטיבי

בעיות בריאותיות דורשות לא רק טיפול במסגרת בית החולים. חלק גדול מההשקעה היא במסגרת הטיפול בבית המגורים, על מנת לאפשר חיים תקינים בצל המחלה. כאשר מדובר על אדם מבוגר, מחלת הסרטן יכולה להפוך אותו מהר מאוד לאדם אשר אינו יכול להתגורר בבית ללא עזרה. בין אם מדובר על עובד זר שיסייע במה שצריך במשק הבית, בהחזר על אובדן כושר העבודה, או בביקור אחיות לצורך קבלת טיפול פליאטיבי – ביטוח אפקטיבי לסרטן חייב להיות שלם ולכלול את כלל הרבדים הללו.

 

הירשמו למערכת ונתחיל לבדוק יחד

כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK