סוכן ביטוח פנסיוני ויועץ פנסיוני

העיקר שיהיה לך מומחה מורשה ומוסמך שיעזור לך לבחור

עבור ישראלים רבים, הפנסיה היא תעלומה אחת גדולה. הם אינם טורחים להתעניין באופן ההשקעה של כספם, או אפילו בתשלום החודשי המובטח להם בזקנתם. חשוב מאוד לעשות את המאמץ, ולהשתדל להבין לעומק את הסכמי הפנסיה. הבנה מעמיקה תאפשר לכם לעצב את התוכנית הפנסיונית שלכם על פי רצונכם, ולסלול את דרככם לתקופת פרישה ברווחה כלכלית מקסימלית.

 

חשוב להבין את כל הפרטים בחיסכון הפנסיוני

אנשים אשר עבדו במשך שנים ארוכות, והפרישו נתח ניכר ממשכורתם החודשית, עלולים להגיע לגיל פרישה בלי שום מושג על החיסכון שנצבר להם עם השנים. חשוב מאוד להבין, שאם אתם מנסים להשוות מחירים בין מוצרים מתחרים או בין חנויות, אתם חוסכים רק שבריר ממה שבירור מעמיק של תנאי הפנסיה שלכם יכול לחסוך. לכל פרט בחיסכון הפנסיוני שלכם ובהסכם שלכם אל מול חברת ביטוח פנסיוני, יש משמעות. העמלה אותה אתם משלמים עשויה להיראות כסכום חודשי זניח, אך בהתחשב בכך שמדובר בתשלום קבוע במשך עשרות שנים, אפילו ההבדל הקטן ביותר יהיה בעל משמעות אדירה. אופן ההשקעה של כספי הפנסיה שלכם, הערבות לכך שתקבלו אותם במועד, והאפשרויות לפדות את קופת הגמל לפני הזמן, הם נושאים שעליכם לברר ולהבין לעומקם.

לאיתור כלל הכספים שחסכת און ליין

היתרונות של עבודה מול סוכן ביטוח פנסיוני

הרגעים הראשונים של התעמקות בניירת הקשורה לפנסיה שלכם עלולים להיות מרתיעים, ולגרום לכם ללכת לאיבוד בין שלל המושגים המקצועיים אשר נכתבים בשפה לא נגישה להדיוטות. על מנת שתצליחו להבין את הנאמר, ולהגיע לרמת ידע מספקת כדי לדרוש שינויים רלוונטיים, צריך לעיתים להיעזר בשירותיו של איש מקצוע בתחום. סוכן ביטוח פנסיוני הוא אדם אשר עיקר הכשרתו הינה בתחום התאמת הפנסיה ללקוחות. סוכן ביטוח פנסיוני יכול להיות עוסק עצמאי, או לעבוד במסגרת חברה גדולה כדוגמת אלטשולר שחם, הראל ואחרות. היתרונות של עבודה מול סוכן ביטוח פנסיוני, כוללים הבנה מעמיקה של התחום והיכרות עם החבילות השונות אשר מציעות חברות הביטוח. בנוסף, הייעוץ של סוכן מטעם חברת ביטוח, יינתן פעמים רבות בחינם, לפחות בפגישות הראשוניות.

 

היתרונות של עבודה מול יועץ פנסיוני

היתרון הגדול של סוכן ביטוח פנסיוני הוא אכן היכרות מעמיקה עם חבילות פנסיה, אך מטבע הדברים הנטייה שלו תהיה להמליץ ללקוחותיו לרכוש תכנית פנסיונית של החברה מטעמה הוא עובד. יועץ ביטוח פנסיוני פועל בצורה שונה, מכיוון שעבודתו אינה מתמקדת בתחום המכירה של חבילות פנסיה, אלא בייעוץ. הייעוץ מיועד לאותם אנשים אשר מעוניינים לעשות סוף סוף סדר בתוכניותיהם, ולהבין את מצב החסכונות שלהם. יועץ פנסיוני הוא אדם אשר יוכל לסייע לכם להחליט בנוגע לאפיק החיסכון הפנסיוני המתאים לכם ביותר, על פי רמת הסיכון אותה אתם מוכנים לקחת. הוא יוכל לסייע לכם להבין את מצבכם הנוכחי, גם אם לא תרצו לעשות שום שינוי. החיסרון של יועץ פנסיוני הינו בכך שתידרשו לשלם לו על מנת ליהנות משירותיו.

 

דאגו לפנסיה שלכם מוקדם ככל האפשר

חשוב מאוד לזכור, שככל שתקדימו לדאוג לפנסיה שלכם, כך מצבכם בגיל הפרישה יהיה טוב יותר. הפנסיה שלכם צוברת ריבית שנתית, אשר מגדילה את סכום החיסכון שלכם משמעותית. קל להבין כי ישנו הבדל עצום בין דמי הפרישה של אדם אשר בחר להתחיל את החיסכון הפנסיוני שלו לפני גיל שלושים, לבין דמי הפרישה של מי שהתחיל לחסוך לפנסיה מאוחר יותר. הבדלים אלו עלולים להפוך גם אדם אשר השתכר משכורת גבוהה במהלך חייו, לפנסיונר הזקוק לסיוע מבני משפחה ומוסדות מדינה.

 

שנתחיל 🙂 

כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK