מה עושים עם הכסף שחסכת? איך יודעים איפה להשקיע ?

גמל להשקעה או פוליסת חיסכון ? אולי בכלל תיק מנוהל ?

עלות המחיה הגבוהה בישראל, בין אם בתחומי הדיור או המזון, גורמת לרבים להתקשות לחסוך כספים.  אם הצלחתם לחסוך סכום כסף מכובד, חשוב מאוד שתדעו מה לעשות איתו. השקעה חכמה תוכל להוביל להכנסה פסיבית שתייצב את מצבכם הכלכלי שנים רבות אל תוך העתיד.

ישנו מגוון עצום של תוכניות השקעה, כאשר כל אחת נבדלת במידת העצמאות, הסיכון והרווח הפוטנציאלי.

להרשמה וקבלת חוות דעת אישית ומקצועית 🙂 לחצו כאן

קרן השתלמות

אם הגעתם למצב שנצבר לכם סכום כסף משמעתי בעובר ושב, אתם חייבים לשקול להשקיע אותו. ערך המטבע הישראלי, כמו כלל המטבעות בעולם, פוחת באופן שנתי, וכוח הקנייה שלו יורד. לכן, אם צברתם סכום כסף גדול והוא לא מוביל לתשואה כלשהי, אתם למעשה מפסידים כסף בכל שנה.

כדי לעצור זאת, ואפילו להרוויח מהכסף שחסכתם, יש להשקיע אותו בתבונה. השקעה חכמה היא השקעה שתואמת לשאיפות שלכם מבחינת רווחים עתידיים, ומבחינת הסיכונים שאתם מוכנים לקחת.

אחת מהאפשרויות הטובות ביותר להשקעה היא קרן השתלמות. קרן השתלמות היא חיסכון לטווח הבינוני, וניתן לרכוש אותה בחברות שונות החל מחברות כמו הראל או מגדל,  ועד כלל או מנורה מבטחים.

קרן השתלמות היא השקעה משתלמת במיוחד, מאחר והיא מאפשרת לכם להשקיע בכל העולם, בלי לשלם מס על הרווח הסופי שלכם ברגע פדיון הקרן.

החיסכון באמצעות קרן השתלמות ניתן לפתיחה ללא מס רק לאחר שש שנים, כדי לעודד אנשים לחסוך לעת זקנה.

תוכניות חיסכון בנקאיות

אפשרות נוספת לחיסכון היא תוכניות חיסכון בנקאיות, או בחברות כמו אלטשולר שחם או הפניקס. תוכניות חיסכון אלו הן למעשה האפשרות הפחות מסוכנת והרפתקנית ממספר סיבות.

ראשית, ניתן לקבוע עם המוסד שהחיסכון שלכם יהיה צמוד למדד, וכך לא תאבדו כסף במקרה של צניחת ערך המטבע.

שנית, אופן השקעה כזה למעשה מסיר את האחריות מכתפיכם, ומעביר אותה אל המוסד בו אתם חוסכים.

כך, לעיתים קרובות הבנקים יסכימו להתחייב לריבית קבועה, בלי שום קשר לתנודותיו של השוק בארץ ובעולם, או לביצועים הספציפיים של ההשקעות האחרות של הבנק.

קופת גמל

קופת גמל היא למעשה תוכנית פנסיונית לכל דבר ועניין. החיסכון לגיל השלישי הוא חשוב, והוא חייב להתחיל מוקדם ככל האפשר.

היום, הפנסיות בארץ הן פנסיות צוברות, ועליית תוחלת החיים מובילה לצורך לחסוך בהן סכומים מכובדים כדי להבטיח שתזדקנו בכבוד ובלי צורך בעזרה חיצונית.

יש מספר אפשרויות לחיסכון של קופת גמל. חלק מהחסכונות הללו יועברו ישירות על ידי המעסיק, וחלק מקופות הגמל מאפשרות חיסכון מחשבון הבנק הפרטי שלכם.

היתרון בחיסכון בצורה זו, הוא שאתם למעשה מבטיחים את עתידכם.

הכסף המופקד כמעט ולא ניתן לפירעון מוקדם, והוא פטור ממס על רווחים. ככל שתקדימו לעשות את קופת הגמל שלכם, כך היא תצבור יותר תשואה עם השנים, וערכה יגדל בצורה משמעותית.

חשוב מאוד שתתעמקו בתנאי החוזה שלכם עם המוסד בו נמצאת קופת הגמל שלכם, כדי שתוכלו להבין את אופן ההפרשה לפנסיה, את זכויותיכם, ואת אופן חיוב הקרן על עמלות במידה וישנן.

השקעה במדד עצמו

אנשים המעוניינים להיכנס לעולם ההשקעות באופן עצמאי, יכולים לצבור מידע רב מקריאת ספרים בתחום, או מגלישה באתרים רלוונטיים. רבים בוחרים להשקיע באופן סולידי ככל האפשר, תוך מזעור הסיכון לפחות בהתחלה.

השקעה במדד עצמו, מאפשרת פיזור של ההשקעה שלכם בין מאות חברות שונות, אשר גם אם אחת מהן תתרסק, תיק המניות שלכם לא יושפע מכך באופן משמעותי.

פוליסת חיסכון מנוהלת עצמאית דורשת זמן ועצבים מברזל, אך היא לעיתים מובילה לתשואה גבוהה יותר.

שנתחיל 🙂 לחצו כאן

כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK