השוואת ביטוח בריאות פרטי למול קופות חולים

עולם ביטוחי הבריאות הוא עולם שלם של מושגים ומונחים, הן מהתחום המשפטי והן מתחום הרפואה. כדי להבטיח שתקבלו את העזרה הדרושה לכם בשעת צרה, חשוב מאוד להבין היטב מה מכסה הביטוח שלכם, והאם אתם מרוצים ממנו. יש שני סוגי כיסויי ביטוחי בריאות פרטיים בישראל: ביטוחי בריאות משלימים מטעם קופות החולים השונות, וביטוח פרטי לחלוטין מטעם חברת ביטוח.

בדקו שאתם לא מבוטחים פעמיים

ישראלים רבים בוחרים שלא להסתפק בכיסוי הבריאות הציבורי הסטנדרטי, ולהרחיב אותו. מערכת הבריאות הציבורית בישראל פועלת בעזרת תשלום חודשי קבוע למבטח, שהוא למעשה קופות החולים השונות – כללית מכבי או מאוחדת. בתמורה לתשלום, קופות החולים מספקת שירותי בריאות על פי סל הבריאות. אם אתם נזקקים לטיפולים אשר חורגים מגבולות הסל, יהיה עליכם פעמים רבות לשלם סכום מאוד מכובד מכיסכם. בדיוק לנקודה זו נכנסות אפשרויות הרחבת כיסוי ביטוח הבריאות. בין אם אתם בוחרים בהרחבת ביטוח הבריאות מטעם קופות החולים, או באפשרות לבטח את עצמכם באופן פרטי, חשוב מאוד שתבדקו שאתם לא מבוטחים פעמיים. כדאי מאוד לבצע איתור ביטוחים באמצעות הר הביטוח, ועל ידי כך לבצע בדיקת כפל ביטוחים מקיפה, שתציג לכם את מצבכם, ותאפשר לכם לקבל החלטות ולבצע שינויים.

לבדיקה אונליין היכנסו 🙂

מהם היתרונות של ביטוח מטעם קופות החולים?

בארץ ישראל פועלות מספר קופות חולים. קופות אלו כוללות את כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית. קופות החולים הללו מקבלות תקציב פרטני מהמדינה עבור כל אדם אשר הופך לחבר בהן, על פי מאפיינים אישיים. הן אחראיות על תשלום לספקים על מתן שירותי בריאות, כאשר הספקים הם בתי חולים או מרפאות פרטיות. היתרונות של הרחבת הביטוח מטעם קופות החולים הם רבים. הביטוח מאפשר לכם לקבל את כלל שירותי הבריאות שלכם דרך מוקד אחד, בלי צורך לנהל משא ומתן עם גורמים רבים. בנוסף, כאשר אתם רוכשים ביטוח בריאות משלים מקופות החולים, אתם יכולים להיות בטוחים שאינכם משלמים על שירותים להם אתם זכאים גם כך על פי חוק הבריאות הציבורית.

 

מהם היתרונות של ביטוח בריאות פרטי?

ביטוח בריאות פרטי הוא ביטוח אשר נעשה אצל חברת ביטוח חיצונית. בחברות פרטיות כמו הראל ביטוח בריאות יכול לכלול טיפולים מצילי חיים, דבר אשר אינו אפשרי במסגרת הביטוח מטעם קופות החולים. טיפולים אלו כוללים מימון לתרופות אשר נמצאות מחוץ לסל הבריאות, שעלותן עלולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. לעיתים במסגרת הביטוח הפרטי, תקבלו החזר גם על ניתוחים מורכבים אשר נערכים מחוץ לגבולות ישראל, כתלות בגבולות הפרמיה שרכשתם. תוכלו לשלב ביטוח מחלות קשות או ביטוח אובדן כושר עבודה, וכך ליהנות מכיסוי מלא למצבים רפואיים רבים במקום אחד. ההתנהלות מול גוף פרטי הופכת את עבודת התיאום והשלמת הביטוח לפשוטה וקלה יותר, ללא המגבלות הרגולטוריות של גוף גדול כמו קופות החולים.

 

עשו את הבחירה הנכונה בשבילכם – העיקר שתעשו!

ההכרעה בין סוגי ביטוח הבריאות השונים היא קשה ומאתגרת נפשית. מדובר בביטוח אשר עצם המחשבה על הפעלתו במקרי חירום היא קשה מנשוא לרוב האנשים. ההתעלמות מהנושא היא אפשרות שרבים בוחרים בה, אך מדובר בטעות. עליכם לקחת את גורלכם בידיכם, ולעשות את הבחירות המתאימות לשיקולי העלות-תועלת האישיים שלכם ושל בני המשפחה. חשוב מאוד שתקפידו לבדוק שאינכם משלמים על ביטוח אשר מכסה שירותים אשר אתם כבר זכאים להם. ביטוחים כפולים הם נפוצים מאוד בישראל, וגורמים למשפחות רבות להוציא סכומי כסף חודשיים מכובדים ללא צורך.

לבדיקה ושיחה עם המומחים שלנו היכנסו 🙂

כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK