רשם הירושות – איך מעדכנים או מאתרים צוואה או ירושה

בכל צוואה חשוב להתייחס לחסכונות הפנסיוניים הקיימים ולוודא שלא הוגדרו מוטבים

רישום ירושה בישראל הוא תהליך שכל אחד כמעט חייב לעבור. המשפחות הישראליות הן גדולות ביחס לעולם המערבי, ולרוב מכילות יותר מאשר יורש פוטנציאלי אחד. החיכוכים האפשריים והמריבות על הירושה, יכולים להימנע על ידי הסדרת ירושה מפורטת ומסודרת. כאשר רושמים את הירושה, חשוב מאוד להבין את התהליך לעומקו, ולנסות להתנהל בצורה חכמה, שתוביל למימוש כל רצונכם.

 

מדוע חשוב להסדיר את נושא הירושה כמה שיותר מוקדם?

חוק הירושות מפרט את תהליך החתימה והמשמעות של הירושה. החוק מגדיר לא רק את התנאים להתקנת הצוואה, אלא גם מקרים בהם היא אינה תקפה, כמו מקרה של ניצול אדם מבוגר עם שיפוט לקוי. הסדרת הצוואה מראש היא קריטית בישראל. כמעט כל אחד מכיר משפחות אשר נהרסו לחלוטין בגלל חלוקת כספי הירושה.

הסכסוכים בין האחים, אשר היו עד לפני שבועות מספר משפחה אוהבת ומגובשת, הופכים לרוב למכוערים מאוד. אחת הסיבות לכך היא שהמשמעות של הירושה היא יותר מסתם כסף, ואחים רבים מתייחסים אליה כביטוי אותנטי לאהבתו של ההורה שנפטר. צוואות חייבות להיחתם כמה שיותר מראש, ובאופן מסודר ויעיל. על צוואה להיות מנוסחת כך שלא יהיו ספקות בנוגע לכוונות המחבר, כך שלא יהיה מקום למריבות וסכסוכים משפטיים.

מומלץ לעשות זאת בליווי מומחה בתחום

מה הופך את הצוואה למחייבת? רשם הירושות

קצבת שארים היא צורת הורשה מקובלת מאוד במקרים בהם המשפחה מפוצלת. אם האדם הכותב את ירושתו מעוניין בכך, הוא יכול להפנות את רכושו לעבר חלק ממשפחתו, אך לחייב הפרשה חודשית של קצבה לשאריו האחרים. מימוש של צוואה מסוג זה הוא מעט יותר מאתגר מבחינה חוקית, מכיוון שלמעשה הכסף כבר אינו בבעלותו של הנפטר לאחר שהעבירו הלאה.

למרות זאת, ניסוח יעיל וברור של צוואה, שהוכן על ידי עורך דין או חברה המתמחה בתחום, יכול להביא זאת לידי מימוש. צו ירושה יכול להיות כלי משפטי לחיוב מימוש הצוואה במקרה שאחד מבין הצדדים המעורבים אינו מקיים את חלקו בהסכם באופן שלם.

חשוב לזכור להכניס לצוואה שלכם התייחסות לכלל הנכסים הפיננסיים

בין אם מדובר על קצבת נכות או תכנית ביטוח חיים שנחתמה במסגרת חברות ביטוח, חשוב להכניס לצוואה ואל רישום הירושה את את הכול. בסופו של דבר, מימוש הירושה חייב לכלול את כלל הנכסים הפיננסיים של הנפטר כדי שיהיה לו ערך של ממש.

ביטוח חיים אשר מופעל לאחר המוות, מוסיף אל נכסי הנפטר סכום כסף מכובד מאוד, אשר חייב להיות מחולק בצורה מחושבת. חשבונות בנק שונים, עתודות פיננסיות בחשבונות מעבר לים, או בתי השקעות המחזיקים חלקים מנכסי הנפטר, חייבים להירשם כחלק מהירושה בצורה מסודרת. התייחסות לכלל הנכסים הללו, תמנע מריבות, ותאפשר חלוקה נכונה וחכמה יותר של הירושה.

בחרו בליווי צמוד של בעל מקצוע מוביל

הכנת ירושה אינה עניין לחובבים. קחו בחשבון, שעל כל פסיק ומשפט שנכתב, היורשים עשויים להתעמת. נסו לחשוב מראש מהם השיקולים המנחים אתכם בכתיבת הצוואה. האם אתם מעוניינים בחלוקת נכסים שווה לחלוטין, או שאתם רוצים לתמוך באדם ספציפי שסייע לכם בצורה מיוחדת.

לאחר שקיבלתם את ההחלטות הללו, בחרו בליווי צמוד של איש מקצוע מוביל בתחום, אשר יסייע לכם להביא את השאיפות שלכם לידי מימוש מלא. הוא יעשה זאת בעזרת ניסוחים משפטיים מחייבים, וסקירה של כלל העתודות הפיננסיות שלכם.

כדאי מאוד להגיע אל המפגש הראשון כשברשותכם כלל המסמכים הפיננסים שלכם. מסמכים אלו חיוניים כדי להוות בסיס לתהליך חיפוש העתודות הפיננסיות האחרות שלכם, כדי שיכללו בירושה הסופית.

לבדיקה אישית ומקצועית הירשמו למערכת

כל הזכויות שמורות לעידן דיגיטלי בע״מ © 2019
עיצוב על ידי סטודיו ANDK